donderdag 21 januari 2010

Geschikt/ongeschikt

Je kent het wel van de televisie, die reclamespotjes met het aanvinken van een vakje geschikt of ongeschikt. Waar gaan die spotjes over? Ik heb er wel eens een gezien om te testen of je geschikt was voor het leger. En nu is er weer een nieuwe, maar het onderwerp daarvan is niet bij mij blijven hangen. Maar het bracht me wel op een idee. Er moet ook een spotje komen om te testen of je wel of niet geschikt bent voor de politiek. Maar zolang dat spotje er nog niet is, kan ik natuurlijk ook zelf als ervaringsdeskundige een testje opzetten. Dus, doe mee en kijk of jij geschikt bent voor de politiek.

1. Kun jij ertegen als mensen je constant onderbreken als je een verhaal vertelt?
a. Ja, ik probeer ook altijd anderen uit hun verhaal te halen. Dat is een leuke sport
b. Dat hangt ervan af, als ze te ver gaan zeg ik het wel.
c. Nee, dan raak ik van mijn stuk en klap ik dicht.

2. Als jij gelijk hebt, wil je het dan ook altijd krijgen?
a. Ja, natuurlijk. Ik weet het het beste, dus ik knok tot de ander toegeeft.
b. Ik wil dat wel, maar als het niet lukt, kan ik me daarbij neerleggen.
c. Nee, want misschien had ik toch wel geen gelijk. Dat gaat meestal zo.

3. Lukt het jou om per week een halve meter papier te lezen?
a. Je denkt toch niet dat ik dat ga doen, ik zet me gewoon af tegen wat anderen zeggen.
b. Dat gaat niet lukken, maar ik kan goed selectief lezen en beoordeel wat nodig is.
c. Ja, ik neem daar acht uur de tijd voor, want je moet echt precies op details letten.

4. Kun je ertegen als mensen je ergens vals van beschuldigen?
a. Ik zal ze krijgen, ze zullen weten met wie ze te maken hebben.
b. Ik kan er niet tegen, maar zal me niet van mijn stuk laten brengen.
c. Nee, dan raak ik zwaar depressief en ga aan mezelf twijfelen.

5. Denk je dat je binnen 1 jaar veranderingen in de raad kunt realiseren?
a. Natuurlijk, ik ben zo geweldig dat ik dat wel voor elkaar krijg.
b. Ik ga het proberen, maar ik denk dat ik daar wel een raadsperiode voor nodig heb.
c. Nee, dat lukt mij nooit. Mijn kinderen heb ik ook nog steeds niet onder controle.

6. Werk je graag samen met anderen?
a. Tuurlijk, ik ben de baas en zij doen wat ik wil
b. Ja, ik wil graag samen tot het beste voorstel komen.
c. Ja, ik doe graag wat anderen mij opdragen.

7. Welke zaken wil je bereiken in de raad?
a. Ik wil persoonlijk scoren, maakt niet uit waarover.
b. Ik heb wat speerpunten die ik ga proberen te realiseren.
c. Ik wacht wel af wat de anderen vinden.

Heb je meestal antwoord a dan ben je geen goede toevoeging aan de gemeenteraad van Beverwijk. Je zal er dan voor zorgen dat de sfeer zwaar verziekt wordt. Je zult wel vaak in de krant staan, dus als het je daarom gaat?

Heb je meestal antwoord b dan had je nu eigenlijk al op de lijst moeten staan. Jij bent precies het raadslid dat Beverwijk nodig heeft. Meld je zo snel mogelijk bij een politieke partij, dan ben je er over 4 jaar bij.

Heb je meestal antwoord c dan kun je beter thuis blijven. Jij zal niet succesvol kunnen zijn en zult zelf diep ongelukkig worden in de Beverwijkse politiek. Doe je zelf een lol en zoek een andere hobby.

Tot zover de test!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten